Thursday, April 21, 2011

Bushroo


'Hello kak a,ini j' suara dalam telepon kedengaran agak serak.Dalam mamai mamai saya mencapai HP di sisi melihat namanya tertera di skrin..Cikgu sihat?saya cukup gembira dengan panggilan telepon darinya..sihat sihat,saya balik awal hari ni kak,kakak ada kawan tak boleh tolong saya taip beberapa kertas kerja saya?katanya..emms nanti kak fikir fikirkan ya..ooo anak akak boleh tolong. Dia sedang bercuti,cikgu nak cepat ke?tanya saya penuh minat..tidaklah juga..katanya.Ok nanti kita jumpa ya InsyaAllah..saya mengakhiri perbualan.
Saya terus ber sms dengan anak yang menjadi driver ayahnya.Saya menberitahu berita gembira untuk dia persetujui.Antara perkara yang mengembiraka saya ialah saya berpeluang dapat mengenalinya lebih dekat,berpeluang mengenali keluarganya dan yang lebih penting dari itu saya ingin dia mengetahui bahawa Islam itu indah,Islam bukan hanya untuk sesuatu etnik atau bangsa,bukan juga itu dan ini ,secara mudahnya Islam itu adalah untuk semua..

'sampaikan dariku walaupun satu ayat'

'Serulah(manusia)kepada jalan Tuhanmu penuh hikmah,dan pengajaran yang baik,dan berdebatlah dengan mereka dengan cara yang lebih baik..' Al Nahl:125

Moga Allah permudahkan..


No comments:

Post a Comment