Monday, April 4, 2011

Warna merah, biru atau hijau?


Ehh tudung merah hari ini..saya menegur anak buah apabila pada malam dia datang ke rumah wajahnya berseri dengan tudung merahnya..emms makcik suka warna merah.Apabila Nabi SAW memakai pakaian merah,beliau kelihatan sangat tampan..kata saya sambil mengalu alukan kedatangannya..'makcik,saya pernah bermimpi nampak Nabi berpakaian warna merah tetapi tidak nampak wajah beliau tapi hati saya merasakan itu adalah nabi,Allahu'alam betul ke tidak'katanya tertawa riang..'Makcik ni kalau pilih kain ada warna merah memang nampak cantik je..'kata saya menceriakan suasana
Namun begitu warna putih adalah warna yang paling disukai Nabi SAW.Dalam sabda beliau..
Dari Ibnu Abbas r.a berkata.Rasullullah SAW bersabda'hendaklah kalian memakai pakaian putih semasa hidup kalian.Dan kafanilah yang mati antara kalian dengannya.Sebaik baik pakaian kamu adalah kain putih'..
Pada suatu ketika,Nabi pernah berkata kepada para sahabat tentang keistimewaan sekelompok manusia di syurga nanti, Allah anugerahkan kepada mereka singgahsana daripada cahaya.Ianya bukan golongan nabi nabi dan bukan juga dari golongan syuhada'.Lantas sahabat bertanya siapakah mereka?Nabi bersabda bahawa mereka ini adalah manusia yang beriman dengan apa yang dibawa oleh Nabi,mencintai Nabi walaupun tidak pernah bertemu dengan Nabi SAW..
JOM kIta rebut peluang ini..OOHH rindunya kepadamu Ya Rasulullah

No comments:

Post a Comment