Tuesday, January 17, 2012

Bila aku diuji


"Fuhhh,semua sms malam ini cukup menguji kesabaran saya" sambil menatap sms yang masuk ke kotak pesanan hp saya,hati saya berkata kata..

Berbalas sms dalam beberapa ketika sambil bertukar tukar pendapat kadang kala menguji kesabaran dan keikhlasan hati.

"Apa saya ni,kalau saya ikhlas,saya tidak mengharapkan terima kasih sesiapa?"ulang saya di dalam hati berkali kali.Tiba tiba mata saya seperti dimasuki habuk...

Begitu kita diuji.Keikhlasan memainkan peranan yang cukup besar dalam setiap kerja buat kita.Keikhlasan itu bukan semasa hendak memulakan kerja/sesuatu saja tetapi permulaan,pertengahan dan akhirnya juga dihitung.Kita tidak mahu amal yang kita lakukan apabila dihitung di akhirat nanti seperti fatamorgana atau seperti debu yang berterbangan na'uzubillah.

Moga kita menjadi orang yang mukhlisin..

No comments:

Post a Comment