Thursday, April 22, 2010

Ku ingin raih kasihmu Tuhan

Masjid Abu Ayub Al ansari Istanbul Turki


Masih menunggu apa yang ingin saya bicarakan kepada mereka pada hari itu..mereka duduk menghadap saya dengan wajah yang pelbagai..ada yang cukup ceria namun kadang kala ada garis duka di wajah mereka.Saya renungi satu satu wajah yang kadang kala silih bertukar ganti.Seorang keluar dan yang pastinya seorang lagi orang baru akan masuk..Begitu keadaan di Raudhadus Sakinah(RS) di tempat saya..Bila berakhir agaknya malapetaka ini???ligat persoalan yang sama menerjah dikotak fikiran saya..kini ianya sedang menghantui ummah.sedang meratah kewarasan insan.Sedang bermaharajalela mengambil tempat dipersada moral manusiawi...ZINA

Sambil saya mengambil pen dan bersedia berceloteh dengan mereka..ohh kenapa aku bawa sampai 3 batang pen hari ini.Assalamualaikum anak2...saya mula berbicara...bertanya khabar dan sebagainya sebagai pemanis kata..nampak tak pada tangan makcik ada 3 batang pen?..nampak makcik..jawab mereka serentak...ada 3 warna yang berbezakan..yakin ke yang dakwat pen berwarna demikian?...kurang pasti mcik..bijak anak anak ini menjawab...sempat saya kaitkan pen berkenaan dengan jati diri,moral dan kewajiban mereka(juga kita) menutup aurat...Begitu harapan saya agar mereka menyedari hakikat kehidupan yang sepatutnya dilalui...Syukur kepadamu Tuhan kerana memilih diri ini yang cuba membetulkan perjalanan hidup mereka yang tersasar dari landasan sebenar.



Ku renung bintang di langit
Namun ku tak lupa rumput di bumi
Ku cuba menghayati erti sabar
Ku cuba hadhami erti syukur
Bukankah golongan yang sedikit dirintih sahabat
Ketika berbicara dengan Rabbnya
Sungguh...ia menimbulkan kehairanan yang mendengarnya
Tetapi dia tetap tegar..dengan pemintaan yang satu
Wahai tuhanku,jadikan aku golongan yang sedikit...
Tuhanku
Keluasan bumi dihamparkan olehMu
Ada batasannya untuk didiami
Tetapi keluasan rahmatMu
Keluasan Barakah yang disediakan kepada hambaMU
Keluasan redhaMU
Tiada batasannya...
Tuhanku
Aku merayu kepadaMu
Moga akulah salah seorang hambaMu
Yang mampu meraih 3 keluasan
Yang difirmankan OlehMu
Lewat Al Mulk :15 itu


Sering memujuk hati apabila berhadapan dengan mereka yang menghuni di RS...

No comments:

Post a Comment