Sunday, February 13, 2011

Selamat...



'Selamat tahun baru cina cikgu,semoga lekas sembuh,ceria selalu,ini kak A' saya menghantar sms ucapan gong xi fa cai kepada seorang kenalan non muslim yang cukup saya rindui..pelik bukan sebab saya tidak pernah bertemu dengannya walaupun sudah beberapa kali pertemuan cuba diatur.Kami cuma berhubung melalui sms dan kadang kala saya menelepon sahaja.Sebentar sahaja saya dapat balasan smsnya 'TQ,dan salam sayang di angin lalu buat seorang insan yang ...,Tq'Aduhai terharunya hati,saya berdoa agar Allah membuka pintu hatinya mengenali Islam dan menyakininya.Dalam perbualan dengannya dia sangat menghormati agama Islam dan dia kata orang Islam sangat baik..Fikir fikirkan ya bagaimana cara untuk kita berkongsi keindahan islam bersama insan yang tidak dilahirkan dalam islam..Tidak semua non muslim memandang negatif kepada islam dan orang islam.Kalau adapun mungkin kita juga salah satu penyumbang kepada pandangan negatif mereka..

No comments:

Post a Comment