Friday, November 16, 2012

Bukan sekadar....

Bukan sekadar...

'Bukan sekadar pop corn'.Begitu saya berkongsi cerita dengan anak anak saya.
Apa ada pada pop corn yang harganya cuma rm1.29 kat pasaraya maidin?atau dipasar malam dengan harga rm1 dengan pelbagai warna yang menarik.?

Ya,sepintas lalu begitulah yang dirasa.Tapi bila ianya dihargai ianya menimbulkan suatu perasaan yang sukar untuk ditafsirkan.Bukan nilai rm itu yang diambil kira,bukan juga apa barang yang disua tapi hati yang tulus mampu menjelaskan segala

Seorang sahabat melancong ke India.sekembalinya dari sana beliau telah menghadiahkan saya sehelai shawl yang berwarna cream.saya cukup menghargainya.Masakan tidak,shawl boleh menutup kepala,boleh dibuat alas untuk solat juga boleh dibuat selimut.Pada ketika yang lain pernah saya menggunakan shawl itu utk menjadi alas meja semasa program motivasi.!fuhh banyak pahala sipemberi


Baru baru ini seorang anak saudara telah menghadiahkan satu bekas pensil sekembalinya dari china.'makcik ini hadiah untuk makcik,boleh masukkan pen yang banyak(bersepah... hehe) kat meja tuu'

Alhamdulillah syukur kepadaMu Tuhan,walaupun kecil di mata manusia,moga ianya besar penilaian dariMU.Anak anak dan sahabat selalu menghadiahkan sesuatu kepada saya,saya sangat menghargainya,sangat..

Memang..tangan diatas lebih baik daripada tangan di bawah..

No comments:

Post a Comment