Saturday, February 16, 2013

AKU DIULIT RINDU

AKU DIULIT RINDU

Aku diulit rindu..
Rindu pada wajahmu..
Walaupun tidak secantik bidadari dunya
Rindu pada suaramu 
Walaupun tidak semerdu buluh perindu

Aku diulit rindu
Ketika kaki menjejak anak tangga
Engkau dah tersenyum menyambut
Penuh ramah dan mesra
Terasa diri ini dimanja

Aku diulit rindu
Pada masakan kampungnya
Pada air teh tariknya
Pada ubi rebusnya
Pada manisnya cinta!

Rindu yang panjang
Aku terus merindu
Merindu dan terus merindu
Aku masih terasa 
Engkau ada di sisi
Mesramu tak pernah pudar
Walapun aku jauh diperantauan

Bonda..
Moga semadimu penuh damai 
Sedamai air ditasik
Sedamai jiwa yang merindu Pencipta
Berbahagia di antara taman taman syurga

Bonda..
Aku berusaha menjadi anak yang solehah
Moga terus mengalir pahala kepada bonda
Bekas tanganmu mengasuhku
Sehingga aku mengenal Tuhan
Mengenal apa itu erti kehambaan..!

No comments:

Post a Comment